Når krisen er et faktum, stilles det helt spesielle krav til kommunikasjon og omdømmehåndtering. Mange års erfaring som ansvarlig for krisekommunikasjonen i DNV og som journalist i NRK gir solid faglig bakgrunn for å gi råd til bedrifter eller organisasjoner som opplever kriser.
Tjenester
Utvikling av strategiske budskap
Eksisterende kommunikasjonsstrategi skal tåle en krisesituasjon uten å bli irrelevant. Like fullt må det etableres en strategi for hvordan selve den akutte krisen skal kommuniseres. Her inngår blant annet interessentanalyse, valg av målgrupper og kommunikasjonskanaler.
Mediehåndtering
En virksomhets omdømme blir påvirket av en krise, enten virksomheten selv tar et aktivt grep om kommunikasjonen eller ikke. I dagens medieverden er det ingen steder å gjemme seg. Derfor er det avgjørende å kunne håndtere media så profesjonelt som mulig.
Trening av talspersoner
Når en krise inntreffer er det viktigere enn noen gang at ledelsen står frem som både handlekraftig, tydelig og trygg. I løpet av meget kort tid vil det bygge seg opp et medietrykk, – med forventning om at virksomheten står frem og informerer.
Målgrupper og kommunikasjonskanaler
Et helt nødvendig grep i all kommunikasjon er å tilpasse budskapet til hvilke målgrupper du har og gjennom hvilke kommunikasjonskanaler det er mest effektivt å kommunisere.
Møte/debatt ledelse
Møteledelsen ved konferanser og seminarer kan skape engasjement – eller den kan drenere energien i gruppen. Tore Høifødt har lang erfaring med å lede konferanser både i Norge og internasjonalt.
<!–more–>
Gode debatter er en spesielt effektiv form når et tema skal belyses fra flere sider. For å kjøre engasjerte debatter kommer journalistisk erfaring godt med.